Navigace

Obsah

Právě probíhající projekt MAP IV přinesl i další změny v metodickém vedení projektu.

Nově byly koncipovány pracovní skupiny, kde namísto PS pro čtenářskou gramotnost a PS pro matematickou gramotnost byla založena  PS pro podporu moderních didaktických forem. Lídry v tomto směru jsou všichni naši inspirativní učitelé, ředitelé škol a pracovníci dalších organizací, kteří do pracovních skupin vstoupili a chtějí podpořit skutečný rozvoj moderních didaktických forem na svém území.

V ORP Horažďovice to jsou:

Jméno a příjmení

Organizace

Mgr. Hana Bouzková

Šafránkova MŠ a ZŠ Nalžovské Hory

Mgr. Jana Zelená

ZŠ Blatenská Horažďovice

Mgr. Marie Buchtová

ZŠ Komenského Horažďovice

Mgr. Jana Jindřichová

ZŠ Komenského Horažďovice

Mgr. Josef Štěrba

ZŠ a MŠ Chanovice

Milena Handschuhová

MŠ Hradešice

Mgr. Jan Vlažný

ZŠ Pačejov

Mgr. Milan Urbánek

ZŠ Blatenská, Horažďovice

Ing. Jana Truhlářová

Městská knihovna Horažďovce

Mgr. Tomáš Pollak         

DDM Horažďovice

 

V ORP Sušice to jsou:

Ivana Klečková

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Mgr. Jana Živná

ZŠ Sušice

Tereza Luhanová

ZŠ a MŠ Kolinec

Dušana Votavová

ZŠ a MŠ Žihobce

Jitka Provazníková

ZŠ a MŠ Dlouhá Ves

Hana Nováková

MŠ Rabí

Lenka Spěváčková

ZŠ Elanor Sušice

Miroslava Bartošová

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Eva Kolářová

ZŠ Elanor Sušice

Naďa Švecová

ZŠ Elanor Sušice

Kristýna Ritterová

ZŠ Elanor Sušice

Kateřina Satoriová

ZŠ Elanor Sušice

Karolína Žitná

ZŠ Hartmanice

Martina Vojíková

ZŠ TGM Sušice

Jana Karausová

ZŠ TGM Sušice

Olga Kašíková

ZŠ Hartmanice

Petra Šprdlíková

ZŠ Elanor Sušice

Terezie Strejcová

ZŠ Elanor Sušice

Eva Pokorná

ZŠ Elanor Sušice

Martina Vrbová

Klub v pyžamu Kašperské Hory

Další lídři moderních didaktických forem by nám díky implementačním aktivitám projektu MAP IV a to konkrétně Zimní škole Kritického myšlení (odborněji řečeno 24 hodinovému kurzu RWCT, na který bude navazovat Letní škola RWCT opět 3 denní) měli v území vyrůst do konce roku 2025. Sešlo se celkem 18 pedagogických pracovníků (12 ze Sušicka a 6 z Horažďovicka) těsně před nástupem na zimní prázdniny (31.1.-2.2.2025) a prožitkovou metodou pod vedením lektorky Mgr. Jany Pluhařové, ACC (ICF), koučky a mentorky v jednom zkoušeli nové metody použitelné ve výuce i větších kolektivů. Zde něco málo fotografií z akce:

Jedna z metod KMPráce ve dvojicích

 

 

 

 

 

 

 

Další metoda ... vzhledem k omezenému prostoru učebny realizovaná i na chodbě na kolenou

 

 

 

 

 

 

I učitelům je potřeba ukazovat krásy území, ve kterém žijí, a potřebnost zemědělství pro nás všechny

 

 

 

 

 

 

 

Pro sdělování byl vždycky důležitý KRUH .. možná i elipsa :-)

 

 

 

 

 

Práce ve skupináchPráce ve skupináchLektorka Mgr. Jana Pluhařová, ACC (ICF)Ve třídě s lektorkou po předání diplomů------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Díky projektům MAP I až III (místních akčních plánů rozvoje vzdělávání dětí a žáků do 15 let) na území Horažďovicka a Sušicka postupně vykrystalizovali z účastníků pořádaných akcí a ze setkání pracovních skupin jednotlivci a posléze i skupinky osob, které se změnou doby a životna exkurzi v Montessori školce a škole v Českých Budějovicích + LKŠMního stylu dětí hledají i nové směry a způsoby v učení. na regionální exkurzi 2021 v Chanovicích Neváhali obětovat svůj volný čas vzdělávání (viz. Letní škola Kritického myšlení v Jindřichovicích - 6.-8.7.2022 - uprostřed dole) či dojet se podívat do jiných škol a zařízení za novou inspirací do výuky (vlevo Montessori školka v Českých Budějovicích)  a objevovat na našem území místa, která se dají využít pro tzv. místně orientované učení (viz. zámecký areál v Chanovicích vpravo).na Letní škole Kritického myšlení

Věříme, že všechna setkání ať už námi zorganizovaná nebo i ta, co si zorganizovali naši účastníci akcí sami (viz. Café L´amour - obr.vpravo), byla pro všechny přínosná a příjemná.Neformální setkání v cukrárně

 

Další osobou, která velice ovlivnila dění na našem území je paní Mgr. Štěpánka Baierlová, která svými vzdělávacími akcemi pro učitele na území Sušicka a Horažďovicka velice ovlivnila podporu informatického vzdělávání. Bohužel odešla ze sušické ZŠ do brněnského Labyrinthu Brno a tak její zapojení do místního dění je již složitější (obr. úplně dole).

 

Níže najdete myšlenky, náměty a motta pedagogických pracovníků, kteří jdou cestou objevování a nebojí se sdílet své zkušenosti s ostatními – prostě naši lídři 😊

 

 

Mgr. Marie Buchtová

ZŠ Horažďovice Komenského

Na 1. st. ZŠ by se děti měly do školy těšit a neměly by se bát. Proto je jim třeba připravit zajímavé vyučování zpestřené alternativními metodami.

 

Mgr. Jana Karausová

 ZŠ T.G.M. Sušice

Dětem je třeba ukázat praktické využití angličtiny v běžném životě prostřednictvím činnostní výuky a  alternativních metod např. metody kritického myšlení

Děti musí vidět v učení smysl, je potřeba změnit způsob jejich zapojení do výuky – skupinová práce, pro výuku využívat alternativních metod např. kritické myšlení, naučit děti schopnosti sebehodnocení a učení se chybou.

 

Mgr. Jana Jindřichová

ZŠ Horažďovice Komenského

S dětmi musíme hledat podstatu věcí, propojovat předměty mezi sebou, pracovat s textem a naučit děti kriticky myslet. Každé dítě je originál, individualita a má právo hledat svou cestu, být kritický i klást otázky.

 

Dipl. Um. Naďa Švecová

ZŠ Kolinec, ZUŠ Kašperské Hory

 

Mgr. Miroslava Bartošová

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Nebojme se inovací! Nová doba přináší nové myšlenky, metody a směry.

Mgr. Ivana Klečková

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Veďme děti k tomu, že jsme součástí přírody a je dobré přírodu nejen znát, ale jí i chránit.

Šance pro všechny bez rozdílu

 

Mgr. Šárka Zeithamlová

ZŠ Horažďovice Blatenská

Každému dítěti je třeba dát prostor pro zapojení, obhajobu názoru a objevování nových věcí.

Mgr. Martina Vojíková

 ZŠ T.G.M. Sušice

 Mgr. Hana Bouzková

Šafránkova ZŠ a MŠ Nalžovské Hory

 

V každém z nás je to dobré i to špatné. Snažím se v dětech probouzet to dobré, ukazovat jim cestu, pomáhat hledat možnosti, důvěru ve své schopnosti, protože každé dítě by mělo mít příležitost zazářit.