Navigace

Obsah

Díky projektům MAP (místních akčních plánů rozvoje vzdělávání dětí a žáků do 15 let) na území Horažďovicka a Sušicka postupně vykrystalizovali z účastníků pořádaných akcí a ze setkání pracovních skupin jednotlivci a posléze i skupinky osob, které se změnou doby a životna exkurzi v Montessori školce a škole v Českých Budějovicích + LKŠMního stylu dětí hledají i nové směry a způsoby v učení. na regionální exkurzi 2021 v Chanovicích Neváhali obětovat svůj volný čas vzdělávání (viz. Letní škola Kritického myšlení v Jindřichovicích - uprostřed dole) či dojet se podívat do jiných škol a zařízení za novou inspirací do výuky (vlevo Montessori školka v Českých Budějovicích)  a objevovat na našem území místa, která se dají využít pro tzv. místně orientované učení (viz. zámecký areál v Chanovicích vpravo).na Letní škole Kritického myšlení

Věříme, že všechna setkání ať už námi zorganizovaná nebo i ta, co si zorganizovali naši účastníci akcí sami (viz. Café L´amour - obr.vpravo), byla pro všechny přínosná a příjemná.Neformální setkání v cukrárně

 

 

 

Níže najdete myšlenky, náměty a motta pedagogických pracovníků, kteří jdou cestou objevování a nebojí se sdílet své zkušenosti s ostatními – prostě naši lídři 😊

Myšlenky našich lídrů

 

 

 

Mgr. Marie Buchtová

ZŠ Horažďovice Komenského

Na 1. st. ZŠ by se děti měly do školy těšit a neměly by se bát. Proto je jim třeba připravit zajímavé vyučování zpestřené alternativními metodami.

 

Mgr. Jana Karausová

 ZŠ T.G.M. Sušice

Dětem je třeba ukázat praktické využití angličtiny v běžném životě prostřednictvím činnostní výuky a  alternativních metod např. metody kritického myšlení

Děti musí vidět v učení smysl, je potřeba změnit způsob jejich zapojení do výuky – skupinová práce, pro výuku využívat alternativních metod např. kritické myšlení, naučit děti schopnosti sebehodnocení a učení se chybou.

 

Mgr. Jana Jindřichová

ZŠ Horažďovice Komenského

S dětmi musíme hledat podstatu věcí, propojovat předměty mezi sebou, pracovat s textem a naučit děti kriticky myslet. Každé dítě je originál, individualita a má právo hledat svou cestu, být kritický i klást otázky.

 

Dipl. Um. Naďa Švecová

ZŠ Kolinec, ZUŠ Kašperské Hory

 

Mgr. Miroslava Bartošová

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Nebojme se inovací! Nová doba přináší nové myšlenky, metody a směry.

Mgr. Ivana Klečková

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Veďme děti k tomu, že jsme součástí přírody a je dobré přírodu nejen znát, ale jí i chránit.

Šance pro všechny bez rozdílu

 

Mgr. Šárka Zeithamlová

ZŠ Horažďovice Blatenská

Každému dítěti je třeba dát prostor pro zapojení, obhajobu názoru a objevování nových věcí.

Mgr. Martina Vojíková

 ZŠ T.G.M. Sušice

 Mgr. Hana Bouzková

Šafránkova ZŠ a MŠ Nalžovské Hory

 

V každém z nás je to dobré i to špatné. Snažím se v dětech probouzet to dobré, ukazovat jim cestu, pomáhat hledat možnosti, důvěru ve své schopnosti, protože každé dítě by mělo mít příležitost zazářit.

 

 

 

 

Mgr. Miroslava Bartošová

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Nebojme se inovací! Nová doba přináší nové myšlenky, metody a směry.

Mgr. Ivana Klečková

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Veďme děti k tomu, že jsme součástí přírody a je dobré přírodu nejen znát, ale jí i chránit.

Šance pro všechny bez rozdílu

 

Mgr. Šárka Zeithamlová

ZŠ Horažďovice Blatenská

Každému dítěti je třeba dát prostor pro zapojení, obhajobu názoru a objevování nových věcí.

Mgr. Martina Vojíková

 ZŠ T.G.M. Sušice

 Mgr. Hana Bouzková

Šafránkova ZŠ a MŠ Nalžovské Hory

 

V každém z nás je to dobré i to špatné. Snažím se v dětech probouzet to dobré, ukazovat jim cestu, pomáhat hledat možnosti, důvěru ve své schopnosti, protože každé dítě by mělo mít příležitost zazářit.