Navigace

Obsah

Díky projektům MAP (místních akčních plánů rozvoje vzdělávání dětí a žáků do 15 let) na území Horažďovicka a Sušicka postupně vykrystalizovali z účastníků pořádaných akcí a ze setkání pracovních skupin jednotlivci a posléze i skupinky osob, které se změnou doby a životna exkurzi v Montessori školce a škole v Českých Budějovicích + LKŠMního stylu dětí hledají i nové směry a způsoby v učení. na regionální exkurzi 2021 v Chanovicích Neváhali obětovat svůj volný čas vzdělávání (viz. Letní škola Kritického myšlení v Jindřichovicích - uprostřed dole) či dojet se podívat do jiných škol a zařízení za novou inspirací do výuky (vlevo Montessori školka v Českých Budějovicích)  a objevovat na našem území místa, která se dají využít pro tzv. místně orientované učení (viz. zámecký areál v Chanovicích vpravo).na Letní škole Kritického myšlení

Věříme, že všechna setkání ať už námi zorganizovaná nebo i ta, co si zorganizovali naši účastníci akcí sami (viz. Café L´amour - obr.vpravo), byla pro všechny přínosná a příjemná.Neformální setkání v cukrárně

 

 

 

Níže najdete myšlenky, náměty a motta pedagogických pracovníků, kteří jdou cestou objevování a nebojí se sdílet své zkušenosti s ostatními – prostě naši lídři 😊

Myšlenky našich lídrů

 

 

 

Mgr. Marie Buchtová

ZŠ Horažďovice Komenského

Na 1. st. ZŠ by se děti měly do školy těšit a neměly by se bát. Proto je jim třeba připravit zajímavé vyučování zpestřené alternativními metodami.

 

Mgr. Jana Karausová

 ZŠ T.G.M. Sušice

Dětem je třeba ukázat praktické využití angličtiny v běžném životě prostřednictvím činnostní výuky a  alternativních metod např. metody kritického myšlení

Děti musí vidět v učení smysl, je potřeba změnit způsob jejich zapojení do výuky – skupinová práce, pro výuku využívat alternativních metod např. kritické myšlení, naučit děti schopnosti sebehodnocení a učení se chybou.

 

Mgr. Jana Jindřichová

ZŠ Horažďovice Komenského

S dětmi musíme hledat podstatu věcí, propojovat předměty mezi sebou, pracovat s textem a naučit děti kriticky myslet. Každé dítě je originál, individualita a má právo hledat svou cestu, být kritický i klást otázky.

 

Dipl. Um. Naďa Švecová

ZŠ Kolinec, ZUŠ Kašperské Hory

 

Mgr. Miroslava Bartošová

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Nebojme se inovací! Nová doba přináší nové myšlenky, metody a směry.

Mgr. Ivana Klečková

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Veďme děti k tomu, že jsme součástí přírody a je dobré přírodu nejen znát, ale jí i chránit.

Šance pro všechny bez rozdílu

 

Mgr. Šárka Zeithamlová

ZŠ Horažďovice Blatenská

Každému dítěti je třeba dát prostor pro zapojení, obhajobu názoru a objevování nových věcí.

Mgr. Martina Vojíková

 ZŠ T.G.M. Sušice

 Mgr. Hana Bouzková

Šafránkova ZŠ a MŠ Nalžovské Hory

 

V každém z nás je to dobré i to špatné. Snažím se v dětech probouzet to dobré, ukazovat jim cestu, pomáhat hledat možnosti, důvěru ve své schopnosti, protože každé dítě by mělo mít příležitost zazářit.

 

 

 

 

 

Nebojme se inovací! Nová doba přináší nové myšlenky, metody a směry.

Mgr. Ivana Klečková

ZŠ a MŠ Hrádek u Sušice

Veďme děti k tomu, že jsme součástí přírody a je dobré přírodu nejen znát, ale jí i chránit.

Šance pro všechny bez rozdílu

 

Mgr. Šárka Zeithamlová

ZŠ Horažďovice Blatenská

Každému dítěti je třeba dát prostor pro zapojení, obhajobu názoru a objevování nových věcí.

Mgr. Martina Vojíková

 ZŠ T.G.M. Sušice

 Mgr. Hana Bouzková

Šafránkova ZŠ a MŠ Nalžovské Hory

 

V každém z nás je to dobré i to špatné. Snažím se v dětech probouzet to dobré, ukazovat jim cestu, pomáhat hledat možnosti, důvěru ve své schopnosti, protože každé dítě by mělo mít příležitost zazářit.