Obsah
Pracovní skupina pro rovné příležitosti
Typ: ostatní
- PS pro rovné příležitosti a k řešení přechodů ve vzdělávání (například MŠ/ZŠ; první a druhý stupeň ZŠ; ZŠ/SŠ; ZŠ/víceletá gymnázia). Obsahem práce je odborně vedená diskuse o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému i uvnitř škol a návrh aktivit, které pomohou danou situaci měnit. Zde přijalo účast 14 osob, z toho 5 učitelů ze ZŠ a ze spolku SamoSebou, zástupce Odboru školství Městského úřadu v Horažďovicích, zástupce města Horažďovice, Spolku Prácheň žije!, Rané péče (Diakonie), spolku Eliseus (zajišťuje SAS – sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi na Horažďovicku), zástupce Dětského domova Kašperské Hory – pobočka Chanovice, Mateřské centrum Horažďovice, Odbor sociální práce a zdravotnictví -Horažďovice a Charita Horažďovice. Jmenný přehled najdete zde.
- Po společném setkání následovala 2. schůzka (25.9.2024 v zasedací místnosti Charity) a hlavním tématem bylo seznámení s projekty jiných organizací, které na území Horažďovicka nabízejí služby rodinám s dětmi a podporují tak zdárný průběh vstupu dětí do MŠ ale i jejich zdárný postup základní školou. Dále se projednával další postup PS ohledně zjišťování stavu rovných příležitostí v území, možností neformálního vzdělávání pro děti a žáky a současná realizace implementačních aktivit. Přikládáme zápis z PS Typ: PDF dokument, Velikost: 305.92 kB ale i prezentaci projektu organizace CpKp Plzeň, Typ: PPTX dokument, Velikost: 180.64 kB, která pro území bývalého okresu Klatovy realizuje projekt "Kvalitnější služby pro rodiny s dětmi se specifickými potřebami".
- 3. schůzka PS RP ze dne 14.11.2024 byla věnována tvorbě SWOT analýz pro téma rozvoje potenciálu každého žáka, hledání příčin problémů s tímto tématem spojeným, dále Evaluaci minulých projektů MAP a plánu evaluace projektu současného - viz. prezentace k evaluaci Typ: PPTX dokument, Velikost: 85.61 kB, a tvorbě vizí do budoucnosti - podrobně viz. Zápis PS RP 3 Typ: PDF dokument, Velikost: 297.39 kB
Přílohy
Vytvořeno: 18. 12. 2024
Poslední aktualizace: 6. 2. 2025 12:35
Poslední aktualizace: 6. 2. 2025 12:35
Autor: Ing. Marie Kaufnerová