Obsah
ŠABLONY PRO MŠ a ZŠ I - zhodnocení ukončené výzvy
Z celkového počtu 61 školských subjektů (mateřských a základních škol) na území MAS Pošumaví využilo možnost získat další finanční prostředky na provozování různých aktivit prostřednictvím tzv. zjednodušených projektů v rámci výše uvedené výzvy (uzávěrka výzvy byla dne 30. 6. 2017) pouze 19 subjektů tj. cca 31 %.
Podrobnější údaje viz. tabulka:
Území ORP |
Počet škol na území MAS Pošumaví |
Počet škol, které podali žádost do výzvy č. 22 Šablony I |
Procento zapojení škol na území MAS Pošumaví v rámci jednotlivých ORP |
ORP KLATOVY |
19 |
6 |
32 |
ORP SUŠICE |
15 |
6 |
40 |
ORP HORAŽĎOVICE |
10 |
4 |
40 |
ORP DOMAŽLICE |
15 |
2 |
13 |
ORP NEPOMUK |
2 |
1 |
50 |
Školy využily následující šablony:
Školy využily následující šablony:
NÁZEV ŠABLONY (zjednodušeného projektu) |
Počet škol, které plánují tuto šablonu využívat |
Počet aktivit[1], které budou realizovány |
Nárokovaná částka na tyto aktivity v Kč |
Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi - vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin |
7 |
244 |
331 840 |
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem |
10 |
133 |
1 133 559 |
Školní psycholog - personální podpora ZŠ |
5 |
123 |
3 448 305 |
Školní asistent - personální podpora ZŠ |
4 |
84 |
1 470 840 |
Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 40 hodin |
4 |
69 |
1 164 720 |
Školní asistent - personální podpora MŠ |
4 |
59 |
1 033 090 |
Školní speciální pedagog - personální podpora ZŠ |
3 |
59 |
1 654 065 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin_Matematická gramotnost |
7 |
53 |
357 856 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin_Čtenářská gramotnost |
5 |
52 |
351 104 |
Tandemová výuka na ZŠ |
5 |
49 |
381 220 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin - Matematická pregramotnost |
5 |
47 |
317 344 |
Čtenářský klub pro žáky ZŠ |
8 |
46 |
794 742 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin - Inkluze |
2 |
44 |
297 088 |
Chůva - personální podpora MŠ |
2 |
43 |
693 805 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin - Inkluze |
5 |
39 |
263 328 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin_Čtenářská pregramotnost |
5 |
37 |
249 824 |
Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ |
6 |
34 |
344 352 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 56 hodin_Cizí jazyky |
3 |
24 |
567 168 |
Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ |
6 |
23 |
397 371 |
Sociální pedagog - personální podpora ZŠ |
1 |
22 |
103 290 |
Školní speciální pedagog - personální podpora MŠ |
1 |
20 |
560 700 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 32 hodin_Mentoring |
3 |
19 |
256 576 |
Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 hodin |
3 |
16 |
108 032 |
Individualizace vzdělávání v MŠ |
2 |
13 |
219 440 |
Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ |
3 |
12 |
303 840 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 32 hodin_Cizí jazyky |
3 |
9 |
121 536 |
CLIL ve výuce na ZŠ |
3 |
8 |
215 080 |
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro MŠ) |
4 |
5 |
42 460 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 56 hodin -Čtenářská gramotnost |
1 |
5 |
118 160 |
Příprava na vyučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem |
2 |
3 |
76 707 |
Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ_Čtenářská gramotnost |
2 |
3 |
48 408 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin - Cizí jazyky |
1 |
3 |
20 256 |
Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ |
2 |
2 |
44 112 |
Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ - Matematická gramotnost |
1 |
2 |
32 272 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 32 hodin Čtenářská gramotnost |
1 |
2 |
27 008 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 32 hodin - Matematická gramotnost |
1 |
2 |
27 008 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 56 hodin - Matematická gramotnost |
1 |
2 |
47 264 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 80 hodin - Cizí jazyky |
1 |
2 |
573 920 |
Nové metody ve výuce na ZŠ - Matematická gramotnost |
1 |
1 |
5 377 |
Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ |
1 |
1 |
22 056 |
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro ZŠ) |
1 |
1 |
8 492 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - DVPP v rozsahu 80 hodin - Mentoring |
1 |
1 |
33 760 |
Celková částka rozpočtů škol – Šablony pro MŠ a ZŠ I |
|
v Kč |
18 267 375 |
[1] Aktivity jsou např. - u personálních šablon zpravidla definovány jako člověkoměsíce při polovičním úvazku;
- u DVPP (dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků) označeny minimálním počtem hodin vzdělávání;
- přesný popis jednotlivých aktivit je uveden na webu MŠMT v dokumentu Přehled šablon a jejich věcný výklad , který
přílohou č. 3 výzvy č. 22 OP VVV
Při zjišťování důvodů nevyužití těchto finančních možností se jeví
Ø u malých mateřských škol a malotřídních základních škol problematická zastupitelnost pedagogů v případě využívání školících aktivit, administrativní náročnost projektů, ale především nemožnost sestavit smysluplnou a pro malý kolektiv zrealizovatelnou kombinaci šablon reflektující minimální limit rozpočtovaných aktivit ve výši 200 tis. Kč.
Ø u větších škol jako nejčastější nezájem o nabízené šablony, pocit administrativní náročnosti nebo špatné zkušenosti s postupem MŠMT v rámci realizace výzvy „EU peníze základním školám“ v programovém období 2007-2013 nebo nepříjemné zkušenosti ze zapojení do projektů OP VK realizovaných jinými institucemi (např. chybně administrovaná výběrová řízení), případně výměny ředitelů v období podávání žádostí.
Projekty výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ I jsou dvouleté a jejich realizace musí být ukončena do 31. 8. 2019. V roce 2018 by mělo být vyhlášeno další kolo výzvy těchto zjednodušených projektů pro MŠ a ZŠ.
[1] Aktivity jsou např. - u personálních šablon zpravidla definovány jako člověkoměsíce při polovičním úvazku;
- u DVPP (dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků) označeny minimálním počtem hodin vzdělávání;
- přesný popis jednotlivých aktivit je uveden na webu MŠMT v dokumentu Přehled šablon a jejich věcný výklad , který
přílohou č. 3 výzvy č. 22 OP VVV
Poslední aktualizace: 9. 8. 2017 07:22